poniedziałek, 3 września 2012

Cora Harrison – „Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen. Sekretny pamiętnik”



Tytuł: „Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen. Sekretny pamiętnik”
Autor: Cora Harrison
Wydawnictwo: Drzewko Szczęścia
Liczba stron: 384
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-933642-2-0
Cena: 29,90 zł
Dostępna też: Księgarnia Gandalf




Jane Austen – kto z nas, książkowych moli nie słyszał tego nazwiska? Można nawet zaobserwować swoistego rodzaju fenomen związany z twórczością tej wybitnej pisarki. Po dzień dzisiejszy powstaje wiele, coraz to nowszych, ekranizacji powieści oraz współczesnych kontynuacji twórczości tej angielskiej autorki. Jedną z „wariacji na temat” jest książka pod tytułem: „Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen”.

„Powszechnie uznana prawda mówi, że niezamężna dziewczyna posiadająca pamiętnik musi zapisywać w nim wszystkie swoje sekrety.”

Mamy rok 1791. Poznajemy dwie młode bohaterki: narratorkę opowieści: Jenny Cooper oraz Jane Austen. Obie młode dziewczyny uczą się w szkole z internatem, w której panują rygorystyczne warunki. Stan Jane pogarsza się z dnia na dzień, a choroba zaczyna być niebezpieczna dla jej życia. Gdy nie pomagają błagania Jenny, proszącej dyrektorkę szkoły o kontakt z panią Austen, dziewczyna postanawia wymknąć się w nocy z budynku mieszkalnego i zanieść do miasta list dla matki Jane. Tak zaczyna się pełna oszałamiających młodzieńców, pięknych manier i eleganckich strojów opowieść o nieśmiałej dziewczynie i jej kuzynce Jane Austen.

Pomysł na książkę genialny. Trzeba przyznać, że dżentelmeni, szykowne suknie i piękne wrzosowiska tajemniczej Anglii są w stanie poruszyć serce każdego romantyka, a w głębi duszy któż nim nie jest? Wielką zaletą tej niezwykłej powieści jest język, którym posłużyła się autorka. Prosty, wręcz płynny styl pisarki, umiejętnie wprowadza czytelnika w przedstawioną rzeczywistość. Powieść zaprezentowana została w formie pamiętnika głównej bohaterki, Jenny Copper. Krok za krokiem dostrzegamy kształtujące się w niej zmiany, na które spory wpływ ma Jane. Tak oto, cicha i zwyczajna dziewczyna zmienia się w pewną siebie młoda osobę.

Cora Harrison od dwunastego roku życia darzy miłością twórczość Jane Austen. Wtedy właśnie po raz pierwszy przeczytała „Dumę i uprzedzenie”. Autorka wydała liczne powieści dla dzieci i dorosłych.

Serdecznie polecam! Fanki twórczości Jane Austen będą zachwycone tą przyjemną lekturą. :)


*Okładka pochodzi ze strony: http://www.drzewkoszczescia.com.pl/bylam-najlepsza-przyjaciolka-jane-austen-sekretny-pamietnik-p-11.html?osCsid=90fc8f51d2d474863a330477edf33cce



Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Drzewko Szczęścia :)

18 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie do jej przeczytania. Nie pozostaje mi nic innego, jak rozejrzeć się za nią.
    ___
    Przyznam się, że sama miałam mieszane uczucia i byłam zaskoczona tak dobrą książką!
    W pobliżu mojego miejsca zmieszania również nie ma antykwariatów itd. Do Szczecina jeżdżę rzadko, a do antykwariatów tam nie wchodzę, bo są nieraz droższe niż księgarnie!
    Sama podłapałam namiot w Pobierowie, ponad 100km ode mnie. :) Wakacje sprzyjają zakupom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że ja wakacje spędziłam w domu. ;/ Jedyne dobre ksiażkowe zakupy odbył się w Matrasie i Empiku :))

      Usuń
  2. Nie jestem zagorzałą fanką Jane Austen, gdyż jej dzieła, to głównie klasyka a ja nie potrafię odnaleźć się w tym gatunku, dlatego odnośnie powyższej pozycji dam sobie spokój, ale myślę, że fani tej autorki będą bardzo zadowoleni z poznania „Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen. Sekretny pamiętnik”.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fanką Jane Austen nie jestem, aczkolwiek bardzo spodobał mi się pomysł na tę powieść ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie przeczytam, jak spotkam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dopiero przed sobą powieści Jane Austen, ale już się cieszę na to ,,spotkanie", a ta książka może być ciekawym uzupełnieniem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytam. Kusi mnie do tego Twoja recenzja. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię książki pani Austen, więc z chęcią zapoznałabym się z tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie bym przeczytała;) Jestem miłośniczką Jane Austen..a pomysł na taką książkę dosyć mi się spodobał;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie, ale nie jestem wielką fanką pani Austen. Na razie pas. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fanką prozy Jane Austen (jeszcze) nie jestem, ale uwielbiam powieści osadzone w czasach dawnej Anglii, więc pewnie i po tę książkę w przyszłości sięgnę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią wzięłabym się za tę książkę. Zapiszę ją sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. aż wstyd się przyznać, ale twórczości Jane Austen jeszcze nie znam, niemniej jednak książka wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnee:) Norman już pieje z zachwytu;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś dla mnie!
    Świetna recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Blog jakiego szukałam! Gdzie znajdę coś o książkach, z góry może mnie to zainteresować lub odepchnąć i wszystko w jednym blogu, a nie muszę szukać po tytułach w necie, niektórych nawet nie znam;> Tu poznam!:)

    OdpowiedzUsuń