wtorek, 16 października 2012

Stephan Talty – „Ucieczka z krainy wiecznego śniegu" (przedpremierowo)






Tytuł: "Ucieczka z krainy wiecznego śniegu"
Autor: Stephan Talty
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Liczba stron: 351
ISBN: 978-83-63248-33-8
Cena: 34,90 zł
Data premiery: 17 października 2012






"Na dnie cierpliwości znajduje się Raj." –przysłowie tybetańskie

Przyznam, że od wielu lat fascynuję się Tybetem. Może nie darzę go tak wielką miłością i zainteresowaniem jak Kraj Wschodzącego Słońca, jednak pewnym jest, że zajmuje drugie miejsce w moim sercu. Od dawien dawna marzę o tym, by w przyszłości wybrać się do tego pięknego i tajemniczego zakątku świata. Może kiedyś uda mi się spełnić to pragnienie. Póki co, z największą przyjemnością sięgam po wszelką literaturę związaną z Tybetem.

17 marca 1959 roku Tybet znalazł się w bardzo trudnej sytuacji. Chiński okupant zdecydował się przejąć władzę nad państwem. Dalajlama XIV postanowił podjąć próbę ucieczki i wraz z eskortą przeprawić się przez przełęcze Himalajów ku Indiom, w których czekałaby na nich wolność.

O książce „Ucieczka z krainy wiecznego śniegu” dowiedziałam się już w zeszłym roku kiedy to została wydana. Na polskim rynku wydawniczym pojawi się już w tym miesiącu nakładem wydawnictwa Sine Qua Non. Jest to na pewno pozycja warta przeczytania. Bardzo emocjonalna i fascynująca historia ucieczki XIV Dalajlamy, przedstawiona w tej pozycji, wciąga czytelnika i zapada głęboko w pamięć. Przedstawiony w książce Dalajlama został ukazany przede wszystkim jako człowiek. Człowiek, któremu zdarza się popełniać błędy i mimo to nie poddaje się. Człowiek fascynujący całe rzesze ludzi, które zdolne są podążyć za jego głosem... Autor bardzo dobitnie ukazał także wizję Tybetu nie tylko w trakcie okupacji, ale i przed nią. Stephan Talty wiele uwagi poświęcił także samemu buddyzmowi, jego znaczeniu dla Tybetańczyków, rytuałom i świątyniom. Dużym plusem książki był także epilog opisujący podróż autora do Tybetu w pięćdziesiątą rocznicę powstania, przedstawiający współczesne realia.

Serdecznie polecam wszystkim! „Ucieczka z krainy wiecznego śniegu” to pozycja poruszająca bardzo ważny temat, będąca skarbnicą wiedzy o Tybecie i Dalajlamie XIV. Książka na długo pozostanie w waszej pamięci.


*Okładka pochodzi ze strony: http://wydawnictwosqn.pl/zapowiedzi/ucieczka-z-krainy-wiecznego-sniegu/




Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non :)

6 komentarzy:

  1. Ostatnio wpadła mi w oko ta książka i byłam ciekawa, jaka będzie jej recenzja. Również lubię czytać o tym zakątku świata. Do tego ciekawy tytuł i piękna okładka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej książka nie dla mnie. Mam zgoła inne zainteresowania, niż Tybet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalem te ksiazke i bardzo mi sie podobala. Szczerze ja polecam :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam propozycję zrecenzowania tej książki, ale odmówiłam, ponieważ tematyka zupełnie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa tematyka :) Może trafi mi w ręce ;)

    OdpowiedzUsuń