poniedziałek, 2 listopada 2015

Garth Nix - "Sabriel"






Tytuł: "Sabriel"
Autor: Garth Nix
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Liczba stron: 360
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-08-05436-9
Cena: 34,90 zł / Cena e-booka: 26 zł (po zapisaniu się do Newslettera Woblink.com jedyne 16zł!)
E-book można kupić tutaj: Woblink.com







Przyznam Wam się szczerze, że przez długi czas byłam zagorzałą przeciwniczką e-booków. Papierowa postać książki miała w moich oczach same zalety – delikatnie, pożółkłe kartki szeleszczące podczas przewracania stron, piękny zapach papieru, cała ta magiczna „namacalność”. Dopiero rok temu zaczęłam myśleć inaczej. Jeden z członków mojej rodziny podarował mi na urodziny czytnik Kindle. Moje uczucia do tego urządzenia zaczynały się od olbrzymiej nieufności i niechęci. Z czasem zaczęłam dostrzegać same zalety – podświetlany ekran (można czytać w nocy!), wygodna wielkość i waga, możliwość dostosowania czcionek do własnego upodobania, pojemność urządzenia (tyle książek w jednej chwili na wyciągnięcie dłoni!), możliwość przeczytania książki w tym samym dniu (zamówienie e-booka trwa tylko parę chwil). Teraz już wiem, że mogłabym spokojnie pozbyć się komputera, telewizora i telefonu – ale czytnika nie oddałabym bez krwawej walki. :)

Dziś chciałabym Wam przedstawić książkę, która z fanfarami wkroczyła do mojego życia zajmując miejsce w pierwszej trójce najlepszych powieści, które przeczytałam w życiu. Długo, naprawdę bardzo długo czekałam na książkę, która ponownie poruszy moją wyobraźnię tak bardzo, że stanę się częścią jej świata. Oto i ona: „Sabriel” Gartha Nixa będąca pierwszym tomem trylogii Stare Królestwo. Przez kilka dobrych wieczorów byłam Abhorsenem wysyłającym martwych z powrotem do Krainy Śmierci w lodowate odmęty rzeki przemierzającej Dziewięć Bram. Tej przygody nie zapomnę zapewne do końca życia, a może i dłużej.

„Czy to idący wybiera drogę, czy droga idącego?”

Główną bohaterką książki jest tytułowa Sabriel, dziedziczka Abhorsenów, których zadaniem jest stać na granicy życia i śmierci pilnując by zmarli nie powracali do życia. Dziewczyna od najmłodszych lat uczęszczała do szkoły z internatem w Ancelstierre znajdującym się po drugiej stronie Muru. Niewiele wiedząc o swoim dziedzictwie, a jeszcze mniej o Starym Królestwie (z którego pochodziła), wyrusza w śmiertelnie niebezpieczną podróż by uratować życie ojca. W wyprawie towarzyszy jej kot imieniem Mogget i tajemniczy strażnik królewski Touchstone. Czy zdołają ocalić ojca Sabriel i uwolnić świat od Wielkiego Zmarłego gromadzącego armię Zmarłych Pomocników? Jak poradzi sobie nastolatka w świecie, w którym jest celem nieustannego pościgu przerażających sił wroga?

„Dla wszystkich i wszystkiego wyznaczono czas umierania.”

„Sabriel” to powieść perfekcyjna. Poważnie. Nie doszukałam się w niej ani jednej złej strony. Do największych jej zalet należą barwni bohaterowie, zapierająca dech w piersiach akcja, genialna, nieprzewidywalna i jedyna w swoim rodzaju fabuła, która zaskakuje z każdej strony. Kilka ostatnich rozdziałów to kompletny majstersztyk – porzucenie na moment lektury było straszliwą męką.

Sami zapewne dobrze wiecie jak wygląda życie po przeczytaniu naprawdę genialnej powieści. Radość miesza się z żalem i człowiek czuje się tak jakby miał porządnego kaca, do tego dochodzą pewne problemy z powrotem do normalnego życia. Przez kilka dni muszę pogodzić się z tymi objawami… Pociesza mnie myśl, że to dopiero pierwszy tom trylogii i w najbliższym czasie zabiorę się za kolejne części tej cudownej opowieści.

Śmieszna sprawa – powieść z gatunku fantastyki ale sprawiła, że chcę zmienić w życiu parę spraw, na które zaczęłam patrzeć kompletnie inaczej po przeczytaniu „Sabriel”.

Z całego serca polecam wszystkim!!! :) Tego "życia" nie zapomnicie przez długie lata i zapewne nie raz do niego powrócicie.


Na koniec chciałabym polecić wszystkim miłośnikom e-booków moją ulubioną platformę Woblink.com, która zachęca nie tylko ilością ciekawych lektur ale i genialnymi promocjami, sama wiele razy wydawałam ostatnie oszczędności skuszona przecenami. :)



http://woblink.com/e-book,fantastyka-wydawnictwo-literackie-sabriel-garth-nix,16212




Za możliwość przeczytania "Sabriel" serdecznie dziękuję Woblink.com! :)




*Okładka pochodzi ze strony: http://woblink.com/e-book,fantastyka-wydawnictwo-literackie-sabriel-garth-nix,16212 ** Cytaty pochodzą z powieści "Sabriel".

4 komentarze:

  1. Brzmi bardzo interesująco :) Może to być dobry pomysł na Mikołajki albo prezent gwiazdkowy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o "Sabriel" już wcześniej, ale po przeczytaniu twojej recenzji nabrałam wielkiej ochoty na przeczytanie jej. :D
    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta seria intryguje mnie już od długiego czasu i na pewno będę ja czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że upoluję pierwszy tom serii :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń