środa, 18 września 2013

Dorota Kuśnierz - "Bisu - ognista salamandra" tom 2





Tytuł: "Bisu - ognista salamandra" tom 2
Scenariusz i Rysunek: Dorota Kuśnierz
Wydawnictwo: Yumegari
Liczba stron: 172
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-63675-04-2
Cena: 19,90 zł






Pamiętacie przygody Bisu – ognistej salamandry? Niedawno wpadł mi w dłonie drugi tom tej opowieści. Przypomnę, że „Bisu – ognista salamandra” to manga shonen, polskiej autorki, której akcja i postacie związane są z nordycką mitologią.

W drugim tomie przygód Bisu, po odzyskaniu swojej ludzkiej postaci, staje do walki z wojskiem śnieżnych trolli, które na rozkaz swojego pana próbują porwać piękną Tilli. Pojedynek można by określić jako „pikuś” dla naszego bohatera, jednak pojawia się nowy przeciwnik. Najpotężniejszy z demonów Brisingamen – czarny elf Pekka okazuje się ciężkim przeciwnikiem. Pokonany Bisu trafia do niewoli. W tym samym czasie Tilli uczy się, od swojej babci magii sedir, która mogłaby zapewnić jej pewne bezpieczeństwo. Nauczycielka okazuje się bezlitosna i wielce wymagająca, a młoda dziewczyna, w krótkim czasie podstępem zostaje porwana do wulkanicznego zamku. Na ratunek wyrusza zakochany w niej krasnolud Dallak. Czy młoda dziewczyna zdoła uwolnić się z niebezpiecznego zamczyska zanim zostanie przymusem zaciągnięta przed ołtarz? Czy Bisu nie zdoła wykonać swej misji?

Kolejny tom mangi Doroty Kuśnierz nie zawiódł mnie. Akcja jest utrzymana w dobrym tempie, zachowała także swoją lekkość i specyficzny humor. Sceny walk wciągają czytelnika. Na ziemię powalił mnie krótki dodatek dotyczący czerwonego kapturka.

Jeśli chodzi o ilustracje są one bardzo dopracowane. Mimo, że gustuję w kompletnie innej kresce (pięknej i okrągłej) ta przedstawiona przez autorkę też przypadła mi do gustu. Nie przypomina mi żadnej z tych, z którymi do tej pory się spotkałam i z każdym tomem coraz bardziej mnie urzeka.

Manga w sam raz do pochłonięcia w jeden wieczór. Serdecznie polecam wszystkim mającym ochotę na zabawną i ciekawą historię! Ja z niecierpliwością czekam na kolejny tom przygód ognistej salamandry. :)



Okładka pochodzi ze strony: http://yumegari.pl/yumegari/nasze-wydania/komiksy/bisu/bisu-tom-2/



Za możliwość przeczytania mangi serdecznie dziękuję Wydawnictwu Yumegari :)

10 komentarzy:

  1. Chymm... Może czas się przekonać i kupić? Zawsze coś mnie odtrącało od tej mangi, i nie chodzi tu o to czy jest autorstwa Polki, czy też nie. Po prostu jakoś ten tytuł odłożyłam w cień... Kolejny dowód by nie oceniać książki (w tym wypadku mangi) po okładce. ^U^

    Pozdrawiam! Oraz zapraszam do mnie jeśli ciekawi Cię jakie mam zdanie o niektórych tytułach wydawanych w Polsce mang.
    --> manga-no-tsuki.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem zwolenniczką mangi. Po prostu nie czuje jakoś fascynacji taką formą przekazu. Może kiedyś się to zmieni, ale na pewno jeszcze nie teraz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa jestem tej kreski. Musze kiedyś dorwać i przejrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Może być ciekawa chociaż ja też lubię bardziej miękką kreskę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię czytać mangi :) Wiec chętnie sięgnę do polecanej pozycji. Witamy po przerwie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawił mnie opis, wprawdzie nie zetknęłam się jeszcze z mangą, jednak coś tam moja młodsza siostra wspominała. myślę że dobrze zacząc od Doroty Kuśnierz.

    OdpowiedzUsuń