piątek, 10 sierpnia 2012

Dorota Sumińska – „Zwykłe niezwykłe życie”





Tytuł: „Zwykłe niezwykłe życie”
Autor: Dorota Sumińska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
Liczba stron: 288
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-08-04888-7
Cena: 34,90 zł
Dostępna też: Księgarnia Gandalf






Jako że jestem w nastroju na polską twórczość, postanowiłam, że lato będzie odtąd dla mnie czasem czytania rodzimych autorów. Oczywiście nie poświęcę na to 100% mojego czytelniczego czasu. Bądź co bądź ciągle większym zainteresowaniem i miłością obdarzam literaturę angielską i japońską. Mam nadzieję, że to jednak się zmieni.

Jak krótko ująć historię przedstawioną w „Zwykłym niezwykłym życiu” Doroty Sumińskiej? Do głowy przychodzi mi tylko jedno słowo: „niezwykła”. Taka właśnie jest opowieść przedstawiająca losy Wacława i Anieli. Każdy z nas posiada swoje mniej lub bardziej zwykłe życie. Mamy rodziny do wykarmienia, domy do utrzymania, podatki do płacenia. Często nie dostrzegamy chwil magicznych, które dla innych osób mogłyby być czymś szokującym czy też nadzwyczajnym. Swoje, wydawałoby się, zwykłe życie prowadzą także bohaterowie sagi Doroty Sumińskiej. Ciężko chora Aniela, której sądzony był jedynie rok życia, postanawia wybłagać Wacława Struckiego, aby ją poślubił. Mający dobre serce mężczyzna, chociaż nie darzy kobiety uczuciem, postanawia zgodzić się na tę prośbę. W końcu czym jest wytrzymanie jednego roku? Jak to często w życiu bywa, kapryśny los szykuje ludziom zgoła odmienne plany niż te przez nich wybrane. Aniela pokonuje chorobę i wkrótce okazuje się, że zostanie matką.

Przepiękna historia, której tłem jest druga wojna światowa, wywołuje w sercu skrajne uczucia. Czyż nie jest to największą zaletą książki? Pobudzić czytelnika i sprawić by żył przedstawioną historią jeszcze na długo po zakończeniu jej czytania… Sporą rolę w powieści odgrywają nie tylko ludzie ale i zwierzęta, które są tutaj potraktowane jako pełnowartościowi bohaterowie, z którymi się rozmawia i obdarza się ich miłością.

Wielką zaletą powieści jest piękna okładka. Magia żywych kolorów i nieograniczona przestrzeń, przyciągają wzrok i nie pozwalają na zbyt szybkie oderwanie się od przedstawionego obrazu. Miałam wrażenie, że patrząc na ten bezkresny horyzont „dostrzegam” wolność.

Dorota Sumińska to polska pisarka i dziennikarka, która z zamiłowania jest lekarzem weterynarii i psychologiem zwierzęcym. Autorka opublikowała kilka pozycji dotyczących opieki nad zwierzętami domowymi. Prowadziła także popularne programy telewizyjne i radiowe dotyczące tego tematu.

Serdecznie polecam!


*Okładka pochodzi ze strony: http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ksiazka/2349/Zwykle-niezwykle-zycie---Dorota-Suminska




Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :)

16 komentarzy:

  1. Czytałam :) Fajna i lekka powieść ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. czuję się zaintrygowana;) jak tylko dorwę, to na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię Dorotę Sumińską. Czytałam ,,Świat według Psa" i od tej pory mam ochotę na więcej książek tej autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie :)
    zapraszam :
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Również mi się podobała. Ta książka ma wspaniałe wydanie. Okładka skromna, ale czarująca. Podobał mi się również papier i czcionka. Wyraźna, duża, ułatwia czytania. A papier "grubszy" i o ładnym kolorze. Zwracam również i na takie detale uwagę. ;)
    Fajnie, że Ci się spodobała ta książka.
    Pozdrawiam i witam po dość krótkiej/długiej, choć nieoczekiwanej przeze mnie przerwie!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Pani Dorota pisze wspaniałe książki, sama się o tym przekonałam a ta również zapowiada się całkiem przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. czuję się jak najbardziej zainteresowana tym tytułem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele o niej słyszałam i kiedyś przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie. Może kiedyś sięgnę... Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam tej autorki, brzmi ciekawie i zachęcająco. Może sięgnę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam autorkę, ta książka MUSI być świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda to na naprawdę piękną historię. I w dodatku to dzieło polskiej autorki, co osobiście uznaję za plus;) Nic, tylko przeczytać;) Tyle że ja nie mam takiego dobrego dostępu do nowości;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamy podobne postanowienie - czytać więcej rodzimych autorów :) Skoro tłem powieści jest II wojna światowa, to po książkę chętnie sięgnę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No tak: polska pisarka, piękna historia, nie za duża... Myślę, że w najbliższym czasie jest szansa, bym ją przeczytał :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię polska literaturę, więc z miłą chęcią przeczytam „Zwykłe niezwykłe życie”, tym bardziej, iż wyrażasz się o niej bardzo pochlebnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. To kolejna polska autorka, która czeka na odkrycie przeze mnie :)

    OdpowiedzUsuń