piątek, 20 lipca 2012

Shirlee Busbee – „Uległa i posłuszna”





Tytuł: "Uległa i posłuszna"
Autor: Shirlee Busbee
Wydawnictwo: Bellona
Liczba stron: 376
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-11-12284-0
Cena: 37,00 zł
Dostępna też: Księgarnia Gandalf




We wstępie przyznam się wam do mojego bezkresnego uczucia, którym darzę romanse historyczne. Sama z wielką chęcią „przeniosłabym” się do osiemnastowiecznej Anglii – czasów dżentelmenów, długich, szykownych sukien i braku technologii. Ludzie mieli wtedy więcej czasu dla siebie nawzajem, nie było telewizji i Internetu, życie wydawało się wolniejsze.

Gdy tylko wzięłam do ręki „Uległą i posłuszną” Shirlee Busbee zachwyciłam się już samą szatą graficzną. Głębokie kolory, romantyczna okładka, a także znajdująca się w jej obrębie świetnie dobrana czcionka pozwalają czytelnikowi wczuć się w klimat historii.

Akcja powieści rozgrywa się w Devon w Anglii. Prolog książki wprowadza nas w rok 1795. Poznajemy Isabel – żywiołową, siedemnastoletnią dziewczynę, która jest główną bohaterką powieści. Po śmierci rodziców, a następnie jej opiekuna trafia ona pod opiekę jego syna – Marcusa, którego zna od dzieciństwa. Od najmłodszych lat uparta i, za wszelką cenę, pragnąca postawić na swoim dziewczyna nieustannie prowadzi spory ze swoim opiekunem. Pewnego dnia ucieka do Indii ze spontanicznie poślubionym synem właściciela sąsiedniej posiadłości. Mija kilka lat, Isabel wraca w rodzinne strony wraz z dzieckiem i wieścią o śmierci męża. Zamieszkuje u swojego teścia lorda Manninga. Niefortunny splot wydarzeń prowadzi do kolejnego ślubu…

„Uległa i posłuszna” to pierwsza powieść historyczna autorstwa Shirlee Busbee wydana w Polsce. Książki autorki zostały przetłumaczone na kilkanaście języków i rozchodzą się na Zachodzie w milionach egzemplarzy. Siedem z nich znalazło się na liście bestsellerów „New York Timesa”, czemu się nie dziwię. Powieść wprowadza nas w unikalny klimat. Dobrze dopasowany do historii jest także język powieści nadający dziełu staromodnego smaku.

Powieść Shirlee Busbee uważam za obowiązkową pozycję dla kobiet, które kochają klimat dawnej Anglii. Znajdziemy w niej nie tylko wątek miłosny, ale i dobrze zarysowaną intrygę.

Pozycja ta pozwoliła mi, niczym maszyna czasu, przenieść się do innej rzeczywistości. Rzeczywistości, której niestety w pełni nie mogę posmakować. Czasy te minęły i możemy do nich wracać tylko dzięki takim książkom.

Serdecznie polecam!!!



*Okładka pochodzi ze strony: http://ksiegarnia.bellona.pl/



Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Bellona :)

35 komentarzy:

  1. Skoro to pozycja obowiązkowa dla kobiet, które kochają dawną Anglię to muszę przeczytać :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkow! ;D Jak przeczytasz daj znać jak się podobała. ;)

      Usuń
  2. Klimat dawnej Anglii? Więc to coś dla mnie;) Chociaż ogólnie nie czytam romansów historycznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz! Romanse historyczne są super! <3

      Usuń
  3. Mam ją już na półce za niedługo zacznę czytać.:D

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię czasami takie historyczne romansidło, szczególnie w czasie wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej w zimę lubie czytać ten gatunek powieści. ;)

      Usuń
  5. Historyczne romanse zazwyczaj kojarzą mi się z wakacjami...
    Teraz nie mam czasu, ale może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mówię ,,nie", ale w tej chwili czytam coś innego:p

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj pierwszy raz o niej usłyszałam i wiem, że muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że jak najwięcej ksiażek tej autorki pojawi się w Polsce. ;)

      Usuń
  8. brzmi całkiem zachęcająco :)
    może nie do końca to mój gatunek, ale być może dam się namówić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm .. romansidło w osiemnastowiecznej Anglii ? Już lecę po ksiązkę !! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam! ;D Leć czym prędzej!

      Usuń
  10. W sumie nie przepadam za takimi książkami, ale po tą chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książkę mam w domu i lada dzień zacznę czytać. Mam nadzieję, że i mnie się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jesteś sama też uwielbiam romanse historyczne. Niedługo będą dwa nowe na półce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się okładka. Ale niestety chyba po książkę nie sięgnę ;( Nie moje klimaty i gatunek. Bardzo rzadko czytam powieści historyczne, a do tego romanse. Może polecę komuś innemu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią przeczytam skoro tak polecasz:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio często widuję recenzje tej książki. Fabuła wydaje się całkiem ciekawa. Chyba warto dać szansę tej pozycji.. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Możliwe, że sięgnę z półki, gdy zobaczę w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Historyczna Anglia? To coś na pewno dla mnie! Rozejrzę się za książką ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ;D wiedziałam, że będzie w Twoim guście.

      Usuń
  18. O, chcę tę książkę koniecznie przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytasz poinformuj mnie jakie masz wrażenia. ;)

      Usuń
  19. Mam ją na 'oku' :)

    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka w moich klimatach. :-) Tytuł dorzucam do planów czytelniczych. :)

    OdpowiedzUsuń